Frakt & Villkor

Företagsuppgifter

Lindarn i Kungsbacka AB Org.nummer 556362-4583 ett företag i Lindarnkoncernen där Kungsbacka Lindareverkstad AB 556165-3444 och Lindarn i Åsa AB 556853-4928 också ingår.

Besöksadress:  Åsa Stationsväg 95, 439 55 Åsa.

Telefonnummer:  Åsabutiken 0340-201500

Support och tillgänglighet

Personlig service och support vardagar 7.00 - 18.00 lördagar 9.00 - 15.00 söndag 10.00 - 15.00

E-post info@lindarn.se

Order och leverans

Vid beställning bekräftas ett avtal om köp först när Lindarn i Kungsbacka AB skickat en orderbekräftelse, detta sker automatiskt. Om leveransen från oss inte kan ske inom 1-3 arbetsdagar meddelas detta snarast möjligt, via mejl eller telefon.

Vid förfrågan angående köp svarar vi på detta inom 48 timmar. Vid eventuell leveransförsening har du som kund rätt att häva köpet.

Varor som finns i lager skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar. Postnords leveranstid tillkommer. Om varan inte finns i lager så är leveranstiden normalt 10-15 arbetsdagar. Ytterligare fördröjningar kan förekomma om varorna är tillfälligt slut hos leverantörerna. Vissa varor skickas som direktleverans från leverantörerna.

Paket under 20 kg med max längd på 120 cm levereras till närmaste utlämningsställe. Önskas hemleverans, meddela oss vid beställningen.

Tyngre gods levereras hem/företaget eller till närmaste terminal.

Vi levererar till Sverige & Danmark.

Prisjusteringar sker kontinuerligt. Vi reserverar oss för oförutsedda prisförändringar. Erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Reservation för slutförsäljning. Samtliga priser inkluderar 25% moms. Frakt tillkommer med 79:- Fraktfritt över 499:-

Ring eller mejla oss angående lagerstatus.

Ångerrätt

Vill du upprätta en retur klicka här: Ångerblankett hos Lindar´n

Alla returer/reklamationer ska meddelas oss via mejl info@lindarn.se eller telefon 0340-201500 innan du återsänder varan. Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal från den dagen du tar emot försändelsen.

Ångerrätten gäller endast om produkten och originalförpackningen är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.

Returadress: Lindarn i Kungsbacka AB. Åsa Stationsväg 95A, 439 55 Åsa

Enligt bytes- och ångerrätten får du som kund stå för returfrakten. Returfrakt från 125:- beroende på leveranssätt.

OBS! Vi har ej möjlighet att hämta ut paket som skickas till ombud. Använd därför fraktsedeln som skickas ut från vår kundservice eller använd en frakttjänst som kan erbjuda tjänsten företagspaket.

Återbetalning Vid godkänd retur/reklamation återbetalar vi pengarna senast inom 14 dagar, även för eventuella returfrakter (gäller reklamationer) Köp på kort – retur på kort. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.  www.arn.se

Garantier

Utöver de rättigheter du som konsument har genom konsumentköplagen www.konsumentverket.se omfattas vissa varor av produktgaranti från leverantören. Som konsument ska man anmäla felet inom skälig tid ( normalt sett 2 månader) så snart felet upptäcktes.

Ordernummer, kvitto eller kontoutdrag ska följa med.

Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras utan kostnad för dig. Skulle felet inte omfattas av garantin tas en kostnad ut för undersökning, eventuell frakt och reparation. Garantitiden är normalt 1 år, vissa undantag kan förekomma.

Garanti gäller inte för:

*Skador som uppstått på grund av felaktig eller utebliven service eller underhåll. Om bruksanvisningen inte följts eller om varan har monterats felaktigt.

*Om produkten använts med felaktigt bränsle, olja eller oljeblandning.

*Normalt slitage eller förbrukningsdetaljer.

Utbyte eller reparation av vara innebär ingen förlängning av garantitiden.

Reklamation

Vid en reklamation ska du ta kontakt med oss på info@lindarn.se eller 0340-201500

Du ska kunna visa upp ordernummer, kvitto eller kontoutdrag. Skicka med en felbeskrivning samt bild på skadan. Vid reklamaton av Weber grill ska även grillens serienummer vara med.

Vid en reklamation ska felet vara ursprungligt när du tog emot varan. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det är viktigt att du anmäler felet inom 2 månader från det upptäcktes. Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel använt den på fel sätt. 

Reklamationstiden är 36 månader.

Betalning

Betala med VISA, Mastercard eller Swish. Kort/Swishbetalningar sköts via NETS vilka är certifierade enligt standarden PCI DSS. Vi har även 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.  Vi uppfyller därmed säkerhetskraven för korthantering.

Betala med SEB Delbetalning https://delbetalning.seb.se/Info/

Betala via faktura. 10 dagar netto. Fakturavgift 49:- tillkommer. Vi gör en kreditbedömning och samarbetar med www.syna.se  Du ska ha en stadigvarande inkomst av tjänst. Du ska inte ha några betalningsanmärkningar. Vid köp mot faktura via internet skickas produkterna ENDAST till någon av Kredittagarens registrerade adresser. Lindar´n äger rätt att avslå kreditansökan utan motivering.

Betalning mot postförskott fungerar endast till Postnords utlämningsställe t.ex. ICA eller Coop. Gäller små paket. Max 20 kg.

Betala i förskott till bankgiro 5149-8491 Lindarn i Kungsbacka AB

Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande för att genomföra ett köp.

Vid outlösta paket debiterar vi dig de faktiska fraktkostnaderna.

Presentkort gäller 1 år från inköpsdatum.

Bonuspoäng

Lindarn i Kungsbacka AB ger dig 3% bonus på alla dina köp i form av poäng. Bonusen gäller vid genomfört köp, vid retur återgår bonusen. Bonusen kan utnyttjas vid nästkommande köp. Bonussystemet gäller endast vid köp genom webshopen. Ordern/Fakturan måste vara betald för att Bonusen ska falla ut.

Bonuspoäng går endast att få som registrerad kund.

Poängexempel: Handlar du för 100kr får du 3poäng. 3poäng ger dig 3kr i bonus.

Bonuspoängen går ej att växla in mot kontanter.

Sekretess/Integritetspolicy

Lindarn i Kungsbacka AB behandlar samtliga personuppgifter som du lämnar på ett lagligt och korrekt sätt enligt personuppgiftslagen/GDPR.

När du är i kontakt med oss (t.ex. vid köp, ifyllande av formulär eller besök på websidan) samlar vi in personuppgifter om dig. De uppgifter vi samlar in är namn, personnummer, adress, e-postadress och telefonnummer, köp-, order- och användningshistorik, IP-adress samt information som du lämnar till vår kundtjänst.

Personuppgiftsansvarig är Lindarn i Kungsbacka AB org.nr. 556362-4583.

Vi sparar inte personuppgifter under längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen för behandlingen.

Dina personuppgifter kommer endast att behandlas av Lindarn i Kungsbacka AB och ingen information ges ut till tredje part.

Vi behandlar personuppgifter för hantering av beställningar.

Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla vårt avtal med dig.

Vi behandlar personuppgifter för att hantera kundtjänstärenden som t.ex. frågor, reklamationer och garantiärenden.

Registrerades rättigheter:

Vi stävar efter att vara öppna med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i den personuppgiftsbehandling som vi gör i relation till dig har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter. Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa att det är rätt person.

Har vi inte dina senaste uppgifter eller behandlar vi felaktiga uppgiter om dig? Då kan du begära att dina personuppgifter rättas. Om du har ett användarkonto hos har du möjlighet att själv gå in och uppdatera dina uppgifter, se dina kvitto eller din orderhistorik.

Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas eller begränsas, t.ex. om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med gällande lagstiftning.

Du har rätt att invända mot vår behandling (t.ex. den behandling som baseras på våra berättigade intressen). Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring om du invänder mot sådan behandling. Invänder du mot vår direktmarknadsföring kommer vi att sluta med alla former av utskick till dig. Om du fortfarande vill ha utskick i vissa kanaler behöver du inte invända mot all typ av markandsföring. I dessa fall kan du välja att endast få erbjudande från oss i de kanaler som du själv väljer, t.ex. via e-post, men inte sms.

Du har rätt att invända mot ett beslut som har fattats genom automatiserad behandling när detta har rättsliga följder eller i betydande grad påverkat dig på liknande sätt. Detta gäller inte om beslutet t.ex. är nödvändigt för ingående eller fullgörande av ett avtal med dig (såsom kreditansökningar)

För den behandling som vivutför baservt på vårt avtal med dig kan du begära att få de uppgifter som du tillhandahållit överförda till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportering)

Om du anser att vi hanterar dina uppgifter på ett felaktigt sätt har du också rätt att lämna in ditt klagomål till integritetsskyddsmyndigheten.

Vill du utöva någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du når oss på info@lindarn.se eller 0340-201500

Manualer

De varor vi säljer är godkända för svenska marknaden. Svenska bruksanvisningar följer normalt med varan.

Force Majeure

Lindarn i Kungsbacka AB är befriad från påföljd i händelse av åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, konflikt på arbetsmarknaden, ny eller ändrad lagstiftning, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning.

Vi reserverar oss för eventuella tryck-,skriv- och bildfel på vår webshop. Notera att detta även gäller fel i information ang. lagerstatus och priser. Lindarn har rätt att korrigera dessa när som helst vid eventuella fel.

Vi reserverar oss för tryckfels"Nisse"

Medlem i www.svenskhandel.se

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr